Frågor & svar
Vanliga frågor
Hur snabbt får man tillgång till adressen?
Du tilldelas en adress direkt efter registreringen som tar ca 4–5 minuter. Adressen kan börja brukas omgående.
Kan man teckna en postbox på plats?
Vi kan hjälpa dig med registreringen på plats. Ring oss innan på 018 32 01 17 så berättar vi mer.
Vad kostar det att få posten skannad?
Priset för skanning är 5 kr / sida samt 20 kr per påbörjad session. Tidningar, kataloger och liknande skannas inte och vi bedömer efter bästa förmåga om något kan ses som oönskad så som reklam att exkludera detta från skanningen. Maxstorlek är standard A4 (297x210mm).
Vad kostar det att få posten eftersänd?
Hanteringskostnad vid eftersändning är 25 Kr samt porto enligt Postnords portotabell. Vi skickar ej paket / skrymmande försändelser samt post som överstiger 1 kg.
Kan man dela en postbox?
Vi tillåter en (1) hyrestagare per postbox. För företag och föreningar med speciella behov kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar, kontakta oss 018 32 01 17 så hjälper vi er.
Hur gör man en adressändring?
Enklaste sättet är att gå in på Svensk Adressändrings hemsida och följa registreringen.
Kan man folkbokföra sig på er adress?
Det är ej tillåtet eller möjligt att folkbokföra sig på en postbox. Däremot går det bra att ange en boxadress hos oss som en så kallad särskild postadress, detta kan man göra direkt hos Skatteverket.